donderdag 3 augustus 2017

Een dag bij Danique

Ook vandaag natuurlijk weer naar Daniqueje.
Gisteren heeft Aad Jesca opgehaald voor een dagje RotterdM 
Na de teleurstellende uitslag wilde ze eigenlijk Danique en ons even zien.
En dat kan natuurlijk.
Omdat ze later thuis waren ging ik vanmorgen alleen eerst naar Danique.
En voor ik hier de deur uit ga maken we vanalles klaar👍🏻
Omdat Danique haar medicatie ervoor zorgt dat ze een hoog cholesterol heeft,
is het belangrijk dat er gezond gegeten moet worden.
Danique houdt niet van veel fruit, ananas en meloen dat gaat.
Maar verder....
Gelukkig houdt ze wel van wortel, paprika en augurken.

In de beker zat een lekkere smoothie, dacht ik.
Zij vond er niks aan, maar goed toch geprobeerd.
In de grote roze bak, de lunch.
De zelfgebakken hapjes van gisteren👍🏻

Tussen boterham 1 en 2 neemt ze haar pillen in.
Vanmorgen even vd monitor om te douchen.
Omdat ze aan de monitor ligt en dat nu met de prednison
Nogal strikt genomen wordt heb ik het eerst nagevraagd.
Danique lachte eens leuk, en ik wist wat ze dacht:
Stilletjes dacht ze: ik hoop dat het niet mag.
Het mocht wel en ze ging.
Uiteindelijk werd besloten dat het nu even niet meer mag,
zolang ze de hoge dosis prednison krijgt.
We bekijken het gewoon per dag, als haar ritme niet
meer verder zakt mag ze weer.
Vanmorgen met Jesca even de stad in geweest.
Vanmiddag gingen Sepp en papa even samen op stap.
Jesca ging heerlijk om 13 uur al naar Danique.
Eigenlijk is het dan rustuur maar Jesca mocht komen👍🏻
Ze kruipt dan bij Danique in bed en ze kijken samen een serie of film.
Daarna hebben ze heerlijk geknutseld.

Vanavond aten we als gezin gezellig samen bij Danique.
Ik heb gekookt in het RMhuis en neem het dan mee naar Danique.
Fijn om het zo te kunnen doen.
Net Jesca weer afgezet op de camping, ook daar had ze weer zin in👍🏻
En wij, we bekijken het per dag.
Proberen er iedere dag iets moois van te maken voor onze kanjers.
En per dag en niet te ver vooruit gedacht werkt echt het beste.

4 opmerkingen:

  1. Wat een groot goed toch dat RM huis. Echt GE WEL DIG. Je moet er toch niet aan denken dat.....
    Fijn dat jesca en danique ff dat zussen moment konden hebben.

    Lieve groet van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag voor dag. Wat fijn dat Jesca er was. Wat zijn jullie sterk! Houd dat vertrouwen. Lieve groet van Anouk en voor Danique een dikke knuffel graag!! Lieven groet aan jullie allemaal. Kanjers!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Elke dag kom ik even 'buurten'. Weet eigenlijk niks te zeggen ... dan we denken aan jullie. Heel veel liefs van ons xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn ff met t hele gezin.
    Gezellig. Groetjes en t beste van ons 😘

    BeantwoordenVerwijderen